Om Folkekirkens Skoletjeneste

Folkekirkens Skoletjeneste i Frederikshavn har til formål at styrke kontakten og samarbejdet mellem folkekirken og skoler/uddannelsesinstitutioner.

​

Kirken går således ind i de sammenhænge, hvor skolen finder det relevant. Det er en tjeneste som kirken tilbyder skolen.

​

Alle tilbud er på skolens præmisser og ikke forkyndende.

​

De tilbudte projekter/undervisningsforløb er gratis for lærere i Frederikshavn kommune og kan dels indpasses i den daglige undervisning, dels anvendes på temadage og i projektuger.

​

Alle undervisningsmaterialer er udarbejdet i henhold til Undervisningsministeriets bestemmelser i forenklede fælles mål.

​

Folkekirkens Skoletjeneste er desuden en ressource til kristendomslæreren, hvor du udover undervisningstilbuddene kan få hjælp, inspiration og gode idéer til undervisningen.

​

Bestyrelsen for Folkekirkens Skoletjeneste i Frederikshavn Provsti består af:

​

Linda Steengaard                        Provstiudvalgets repr.
Thomas Strauss Jensen              MR Råbjerg Sogn
Jytte Schaltz                                 MR Abildgård Sogn