Helvetica

Kend din kirke

Trænger I til at skifte de vante rammer ud og opleve lidt nyt?
Så tag på et spændende kirkebesøg i jeres lokale kirke.

Eleverne vil under besøget blive præsenteret for de forskellige elementer i kirken. Alter, altertavle, knæfald, døbefond, prædikestol, kalkmalerier.. og hvad er så våbenhus, skib, kor og sakristi? Hvad bruges disse til, og hvilken betydning er der bag? Formålet med besøget er, at eleverne får et indblik i den protestantiske kirkes praksis, ritualer og symboler. Hvorfor gør man, som man gør i Den Danske Folkekirke? Vi vil gå på opdagelse, stille vores nysgerrighed og blive klogere på kirken gennem kreative og tilpassede opgaver, hvor eleverne selv bliver en aktiv del af læringen.

Tid & sted                                      Udbydes                                             Målgruppe                                          Varighed

Nærmeste/ønsket kirke            Hele året                         1. - 3. klasse                       1,5 time